måndag 21 oktober 2013

Fortfarande

 
Fortfarande efter 32 år tycker jag att jag gjorde rätt yrkesval en gång i tiden. Ung var jag, när jag påbörjade min utbildning. Nyss fyllda 19 år, flyttade till staden där lärarseminariet låg.... Japp, jag är nöjd med det beslutet jag tog då och älskar mitt jobb än idag. Vissa dagar är tuffa, det är stora barngrupper och besparingar kan slita. Men så mycket glädje man får tillbaks. Ikväll har vi gjort höstens föräldramöte, det känns tryggt att ha föräldrarna med på tåget! Känner glädje varje morgon på väg till jobbet, visst kan man vara lite extra trött vissa dagar men vem är väl inte det??? Att hitta nya vägar, och att kompetensutbilda mig inom det jag brinner för gör att jobbet blir lite mer spännande för varje dag.Kan förundra mig över att jag lär mig något nytt varja dag ♥ och otroligt rik på barns härliga sätt att se världen och alla goa Kramar....
 
Så ikväll lägger jag mig, trygg i förvissningen att jag är på rätt plats yrkesmässigt just nu!!
 
Kram på er!! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar