måndag 15 april 2013

April, Då & Nu

 
Tufft, ja ibland är livet tufft. När någon raserar den trygga mur man byggt runt sin tillvaro. DÅ är det tufft, tuffare, tuffast.... När någon sparkar undan fötterna och sedan slår på den som redan ligger.... DÅ är det tufft!! Men det kan också ge något gott, något som bevisar styrkan hos den drabbade. Oanade krafter kommer till ytan, självkänslan som hamnade på botten av dyn tar tid att bygga upp. Tiden läker alla sår, säger de som är kloka. Kanske kan jag hålla med, men det är en tuff väg att gå....
 
Idag, är jag en ny människa, det kom något gott ut ur det som drabbade mig. Jag är starkare och mer klarsynt än någonsin. Jag blir klokare och klokare och jag tar ansvar för mig själv och mitt liv!  Idag är det ingen som kan trampa på mig, för jag ligger inte. Jag är tillbaks starkare än då.....
 
Jag säger inte att vägen varit lätt, för det har den inte varit! Men idag kan jag vakna och se fram emot en ny spännade dag. Jag har vågat ta kliv jag aldrig trodde varit möjligt. Men april är en lurig månad på många sätt. Insåg att jag på något sätt de senaste åren summerar mitt liv i april.... Kanske inte så konstigt, det var då livet rasade, det var då någon sparkade undan fötterna på mig. Men det är också tiden då våren gror utan för mitt fönster. Idag luktade det vår på vägen till bussen, det duggregnade lite och det var varmare än på länge. Hoppet kom inom mig, det finns en ljusnande tid. Iår känns den tydligare än någonsin, jag har så mycket jag ska göra framför mig, det är liksom min tid NU!
 
Japp, livet är allt bra gott att leva. Vad gör det att det regnar en måndag i april, när det känns som solen lyser inom mig och våren gror under mina fötter? Absolut ingenting......
 
Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar