lördag 11 april 2015

Allt som jag vill kan jag göra ♡


Allt som jag vill kan jag göra.... så sjunger Magnus Uggla i en av sina topphits. För mig blir det tydligare och tydligare att om jag har modet, om jag lyssnar på min kropp och om jag planerar bra. Så kan jag göra allt som jag vill, bara i ett lugnare tempo. Tänk vad skönt det är att fylla sina dagar med det som får kroppen att må bra och själen att sjunga. Dagen igår tillbringade jag tillsammans med mamma och två av hennes väninnor. Det var kortmakeri och en massa prat om allt och ingenting. Det är så härligt att få tiden med mamma! Jag känner en djup tacksamhet över dessa stunder, det fyller mitt hjärta av kärlek och minnen. Att höra mamma säga att min morfar Quno hade älskat att se och höra mig prata om min kreativitet och mitt intresse över konstens yttringar är härligt. Själv tror jag att jag ibland har en hjälpande hand av min Morfar, det är som om någon finns med mig i min kreativa bubbla ♡♡♡ Idag har jag tillbringat tid i min ateljé och fortsatt med några större tavlor. Känner mig grymt nöjd med dem så här långt, men de är inte riktigt klara. I morgon postar jag min anmälan till årets konstutställning på min gamla hemort. Känner mig förväntansfull och lite pirrig inför att delta med mina nya tavlor som ingen ännu sett. Det är många läckra färger, och mer lär det bli innan jag är klar :)

Nu blir det soffan och  Morden i Midsommar. 

Kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar