lördag 1 mars 2014


Uppskattar min tavla, iaf de flesta dagar. Den står där, uppe på mitt badrumsskåp.  Kan erkänna att vissa dagar är det svårt att njuta en stund i taget. Men den är också peppande, att ta ett djupt andetag och att njuta en stund i taget....

Delmål 2, 28 februari: Dags att berätta hur februari har fungerat. Kortfattat, BRA. Med lite mer förklaring så har det varit en bra månad, kosten har fungerat ypperligt, lade ju till 5:2, vecka 7. Tre veckor senare kan jag säga, kommer fortsätta äta så även i mars! Med LCHF på 5 dagarna. Jag har tappat totalt 6 kg sedan starten, månadens -5 kg klarade jag galant! Har dock inte kommit igång med motionen, men det beror ju på de elaka influensabacillerna som tog över min kropp. Därför tar jag inte det som ett misslyckande.  

Idag är det 1 mars, dags för att fortsätta med vissa mål och lägga till ett nytt mål. 
# Motionen ska komma igång, stavgång och gåbanan på Borås Simarena. 
# Fortsätta äta enligt 5:2, med LCHF och minus 5 kg. 
# MBJ - projektet,  ta hjälp och stöd av det.
# Planera kommande vecka på söndagar, så att det finns matlådor och mellanmål
# mindfulness övningar och spikmatta för ökat inre välmående är det nya målet.

För varje månad har jag lagt till något nytt som jag ska jobba med, denna månaden är det mindfulnessen och spikmattan. Saknar mina mindfulness övningar, det har fallit bort sakteliga. Dags att börja igen, mår ju så gott av det. Likadant med spikmatan, 20 minuter varje kväll innan jag somnar brukar göra sömnen bra mycket bättre och djupare.

Känner mig stark, influensan har börjat lämnat kroppen i fred och äntligen kom då också lusten och glädjen tillbaka. NU, ska jag njuta av lite pysselfix och senare en promenad. Önskar er alla en härlg lördag!

Crea Diem ♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar